Regulament ASR

CONDUITA / ETICHETA ÎN DOJO

REGULI GENERALE DE COMPORTAMENT

Lumea artelor marțiale este aparte. DOJO-ul (locul în care se desfășoară antrenamentele) are niște reguli specifice, pe care toți cei care doresc să îi treacă pragul trebuie să le știe.

VIZITATORII (inclusiv părinții copiilor cursanți) trebuie să cunoască cel puțin aceste 3 reguli fundamentale:

1. Pe parcursul antrenamentului, vizitatorii vor face tot posibilul să nu deranjeze lecția, vorbind în șoaptă, făcând liniște și limitând pe cât posibil ieșirile și intrările repetate din/în Dojo. Vizitatorilor nu le este permis să intre pe tatami (saltelele de antrenament) în timpul lecției și nici să distragă atenția cursanților (vizual, prin semne sau comentarii). Chiar și în pauzele dintre antrenamente, se poate intra pe tatami numai cu acordul prealabil și explicit al Sensei-ului, doar în prezența acestuia și neapărat DESCĂLȚAT!

2. În cadrul cursurilor tradiționale, antrenamentele încep și se încheie cu ceremonia salutului, pe timpul căreia vizitatorii fac liniște (iar cei aflați efectiv în sala de antrenamente, în semn de respect, se ridică și în picioare). Ceremonia are în mod uzual următoarea structură: alinierea cursanților, mokuso (exercițiul de respirație și relaxare), salutul (către Kamiza, Sensei și către colegi). La finalul ceremoniei, după ridicarea în picioare a Sensei-ului, vizitatorii își pot relua activitatea sau se pot reașeza pe bancă/scaune.

3. In Dojo NU SE FUMEAZĂ!

guidelinesMEMBRII CLUBULUI trebuie să cunoască următoarele reguli de bază:

1. ETICHETĂ, RESPECT și BUN SIMŢ
Acordă respect tuturor și nu uita să saluți şi să mulțumești ori de câte ori este nevoie. Salutul tradițional în Dojo este „Osu!” și are atât rolul de a saluta, cât și rolul de a mulțumi:
– Salută ori de câte ori intri sau ieşi de pe tatami.
– Salută ori de câte ori intri sau ieşi pe uşa Dojo-ului.
– Salută ori de câte ori începi sau sfârşeşti un exerciţiu cu un partener.
– Salută ori de câte ori Sensei ţi-a adresat nişte explicaţii.
– Salută către Sensei când acesta intră sau iese de pe tatami.

2. PUNCTUALITATE
Ora de începere a cursului trebuie respectată! Vino suficient de devreme, pentru a avea timp să te pregătești/să te schimbi. Cine întârzie, nu va intra pe tatami decât după ce primește acordul Sensei-ului.

3. IGIENA
Ai grijă să ai picioarele curate/tălpile spălate, unghiile tăiate scurt şi părul strâns (când lungimea acestuia permite acest lucru). Dacă ai venit direct la dojo după o zi de lucru (de la școală sau de la birou) sau ori de câte ori ești transpirat, poți face un duș rapid (sau cel puțin să îți clătești picioarele/tălpile, pentru a te asigura că sunt curate și că te încadrezi din punct de vedere olfactiv). Suplimentar, folosește cu încredere deodorant sau/și parfum (în cantități MICI însă și nu pentru a înlocui dușul, desigur). Costumul de antrenament – respectiv Gi-ul (kimonoul) – să fie şi el curat, proaspăt spălat. Persoanele cu Gi-uri pătate, murdare sau urât mirositoare nu vor participa la antrenamente! Ca un ultim amănunt, înainte de a intra desculț pe tatami, asigură-te că pe tălpi sau între degete nu mai ai prinse scame (ex. de la șosete).

4. FĂRĂ ACCESORII
Nu purta pe tatami obiecte ornamentale sau accesorii, precum: ceas, lănțișoare, inele, brățări, cercei (inclusiv cei mici, mai ales dacă sunt cu șurub sau tijă metalică) sau orice alt gen de podoabe, indiferent de materialul din care sunt făcute. Ele pot duce la accidentarea ta sau a colegilor! Atenție mare la piercing-uri – ele trebuie scoase! Dacă totuși nu pot fi scoase pentru perioada antrenamentului și vrei să participi, informează-ți colegii de antrenament și fă tot posibilul să eviți accidentările. Responsabilitatea rămâne însă a ta și vei intra pe tatami pe propria răspundere, cunoscând riscurile aferente!

5. FĂRĂ FARDURI
Se va evita folosirea fardurilor sau a fondului de ten atunci când participi la antrenamente – acestea pot păta foarte ușor Gi-ul (kimonoul) partenerilor de antrenament.

6. COSTUMAŢIE
Elevii (cursanții) vor intra pe tatami numai în echipament specific (Gi / Kimono). În Dojo vor purta papuci, iar pe tatami vor intra numai desculți!
Schimbarea hainelor se va face doar în vestiar – niciodată pe tatami.

7. IMPLICAREA PĂRINȚILOR: FĂRĂ OBSERVAȚII LA ADRESA COPIILOR
Părinții și bunicii (sau orice alte persoane care însoțesc copiii la dojo) NU VOR INTERVENI niciodată pe parcursul antrenamentului prin comentarii, sfaturi, observații sau reproșuri la adresa copiilor în timp ce aceștia sunt pe tatami. Chiar și după finalizarea antrenamentului, adulților li se recomandă să îi încurajeze cât mai mult pe copii, să îi laude și să pună mereu accent pe ceea ce au făcut bine – nu să le reproșeze ceea ce nu au reușit să facă. În timpul antrenamentului nu distrageți atenția copiilor, vizual sau prin semne, și nu intrați niciodată pe tatami, cu excepția cazului în care ați primit permisiune în mod expres (și atunci doar desculț).

8. FĂRĂ ACCIDENTĂRI
Antrenamentul nu trebuie să ducă la accidentarea nimănui (nici a ta, nici a colegilor tăi)! Respectă-ți partenerul de lucru şi ai grijă să nu-l rănești. Ține minte în permanență că persoana cu care te antrenezi îți oferă propriul său corp pentru ca tu să înveți și să progresezi. Același lucru îl faci şi tu, știind că şi acesta, la rândul său, va avea grijă să nu te accidenteze. Conștientizarea acestui fapt trebuie să conducă la concentrare și atenție maximă pe tot parcursul antrenamentului. Responsabilitatea partenerului de lucru față de tine, de a te proteja, nu exclude însă și responsabilitatea TA de a-ți purta de grijă: de a executa căderi corecte și la momentul oportun, de a bate în saltea imediat ce este nevoie (sau chiar preventiv, înainte ca o tehnică să doară prea tare și, firește, cu mult înainte de a te răni), de a fi în permanență atent și precaut în tot ceea ce faci. Este obligatoriu să urmezi întocmai instrucțiunile date de Sensei și să nu faci alte exerciții decât cele stabilite de acesta.

9. IEŞIRILE DE PE TATAMI
În timpul antrenamentului, nu părăsi tatami-ul decât în cazuri deosebite şi niciodată fără înștiințarea şi acordul Sensei-ului. Orice ieșire îi poate deranja pe ceilalți, putând fi văzută ca lipsă de respect. Vino pregătit, în așa fel încât să-ți poți stăpâni, pe cât posibil, setea, foamea şi diversele nevoi până la sfârșitul lecției. Dacă ai totuși o problemă în timpul antrenamentului – cere-i permisiunea lui Sensei să ieși de pe tatami (fie pentru a face o scurtă pauză, fie pentru a întrerupe antrenamentul în acea zi). Salută către dojo/kamiza de fiecare dată când intri sau ieși. Atenție: Nu ieși de pe tatami desculț! Folosește întotdeauna papucii.

10. FĂRĂ GUMĂ DE MESTECAT
Este foarte periculos să faci sport/efort fizic cu ceva în gură (fie gumă sau altceva) – există riscul de a te îneca! În plus, a mesteca gumă în timp ce Sensei îți oferă explicații nu este deloc elegant.

11. FĂRĂ TELEFOANE
Oprește soneria telefonului mobil în timpul antrenamentelor! Dacă ai uitat să-l oprești şi începe să sune – nu răspunde fără permisiunea Sensei-ului. Nu ieși de pe tatami fără a-l înștiința pe Sensei, chiar dacă vrei doar să închizi telefonul. Ca excepție, dacă aștepți un telefon important, discută asta cu Sensei înainte de a începe antrenamentul.

12. FĂRĂ MÂNCARE SAU BĂUTURĂ PE TATAMI

13. FĂRĂ PREA MULTE VORBE SAU ZGOMOT INUTIL
Pe tatami se lucrează – nu se vorbește. În timpul antrenamentelor vorbitul trebuie limitat la strictul necesar, orice discuție referindu-se la tematica antrenamentului.

În plus, vizitatorii adulți care aduc și alți copii în dojo sunt responsabili pentru păstrarea liniștii de către aceștia, pentru a preveni distragerea atenției cursanților din dojo.

14. FĂRĂ FUMAT
Fumatul în Dojo este strict interzis! Atât în timpul antrenamentului, cât și în afara lui. De asemenea, ar fi de apreciat ca fumătorii să se lase de acest obicei dăunător sănătăţii, după înscrierea la antrenamente. Interzise în Dojo sunt și băuturile alcoolice (cu excepția ocaziilor speciale, precum petrecerile oficiale, autorizate de Club).

15. ATENȚIA
Pe tatami fii mereu atent şi concentrat la ceea ce ai de făcut. În plus, păstrează-ți o ținută corectă, marțială, demnă, indiferent de oboseală şi nu te lăsa sustras de ce se petrece în jur. Fii atent la ce ai TU de făcut. Încălzirea, precum şi restul antrenamentului trebuie făcute conștientizând fiecare mișcare, dând dovadă de multă seriozitate şi sinceritate.

16. ACTIVITATEA DIN DOJO = ARTE MARȚIALE
În Dojo se vor face doar arte marţiale şi nimic altceva: antrenamente de jujutsu, aikido, judo, karate, budo, exerciţii fizice, exerciții de respiraţie, etc. – toate coordonate de Sensei (sau în lipsa acestuia de Senpai). Tatami nu este locul potrivit pentru nicio altă activitate (precum întreceri sau concursuri, pariuri, certuri, etc.).

17. EGALITATE
Pe tatami toţi elevii sunt priviţi la fel de către Sensei, toți având aceleaşi drepturi şi aceleași obligaţii. Atunci când Sensei lipsește însă, temporar, de pe tatami, responsabilitatea o va purta persoana cu gradul cel mai mare (aceasta având ultimul cuvânt de spus în orice situație), până la revenirea instructorului.

18. CHEIA SUCCESULUI
Pentru a progresa trebuie să fii perseverent. Cheia succesului este REPETIȚIA. Repetă mișcările cu atenție și seriozitate pentru ca mintea și corpul tău să le poată învăța și asimila eficient. Totodată fii modest şi ai răbdare!!!

19. VIZITATORI
Dacă dorești să aduci la dojo prieteni sau membri ai familiei, fă-le cunoscute cele 3 reguli de bază (1-eticheta din timpul salutului, 2-eticheta din timpul antrenamentului, 3-fără fumat). În timpul lecției vor menține liniștea și vor avea un comportament respectuos pentru a nu perturba antrenamentul. În plus, orice persoană din afara organizației care dorește să asiste la o lecție, trebuie să primească în prealabil și permisiunea Sensei-ului. În cazul copiilor, adulții însoțitori sunt responsabili de aceștia, precum și pentru păstrarea liniștii de către aceștia, pentru a preveni deranjarea lecției și distragerea atenției cursanților din dojo.

20. BONUS: Nu în ultimul rând – ZÂMBEȘTE! Îți vei face ziua mai frumoasă (atât ție, cât și celorlalți).  🙂

ÎNSCRIERI

Procedura de înscriere începe prin completarea online a formularului de înscriere corespunzător cursului dorit. Copiile după acte pot fi anexate încă de la completarea online a formularului.

Ulterior, se vor depune în original ADEVERINȚA MEDICALĂ și CEREREA DE ÎNSCRIERE (completată și semnată). Detalii mai jos.


De asemenea, toți membrii academiei trebuie să reînnoiască anual adeverința medicală prin care certifică faptul că sunt apți pentru sport! Actualizarea (depunerea noii adeverințe medicale) se face în mod uzual, la începutul anului calendaristic, în perioada 1 – 31 ianuarie (pentru adulți) și la începutul anului școlar, în perioada 1 – 30 septembrie (pentru copii).


TAXE, COTIZAȚII, CONDIŢII DE PLATĂ

Membrii CLUBULUI achita un abonament (o cotizație lunară), conform prețurilor specificate mai jos și este valabil pentru o lună calendaristică (de la 1 a lunii până la finalul acelei luni). Plățile se fac în lei, în avans, prin virament, direct în contul bancar al asociației.

Cont bancar (IBAN): RO37 INGB 0000 9999 0544 8735, deschis la ING Bank
Beneficiar: ACS Academia Aiki Seishin Ryu


Cotizația de membru NU include: apa (excepție: doar în măsura în care cursantul a avut apă și a terminat-o sau prin excepție a uitat să-și aducă sticla de apă la antrenament), cafeaua, sau orice alte cheltuieli personale suplimentare (cum ar fi asigurări, cazare, masă sau transport până la locația de desfășurare a cursului).

Atenție! Ședințele de la care absentezi nu pot fi recuperate și nici nu se poate returna echivalentul acestora în bani, parțial sau total.


DIVERSE

Vă facem cunoscute niște aspecte foarte importante referitoare la grupurile sanitare, respectiv la modul de utilizare a toaletelor din dojo (care au un regim ”special”, sala aflându-se la subsol). Pe scurt, sistemul de canalizare se bazează pe o pompa submersibilă cu tocător pentru eliminarea apei cu reziduuri de la subsol, unde se află sala, până la parter, unde se află conducta de canalizare.

Astfel, vă rugăm să aveți în vedere faptul că în toalete este interzisă aruncarea de obiecte sau lucruri care nu se dizolvă rapid în apă – în caz contrar pompa se va înfunda (putând produce refulări nedorite). Lista cu obiecte interzise conține, printre altele: șervețele umede/sintetice, hârtie (mai ales cea de scris sau de ambalaj, dar nu numai), sâmburi de fructe (sau fructele în sine), pahare de plastic, ambalaje, pungi sau alte materiale plastice, scutece, batiste, vată, bețișoare cu vată, mănuși de cauciuc (și orice din material cauciucat), elastice de păr, orice din material textil sau orice material solid (nesolubil) care ar putea bloca o pompă... Mai solicităm, de asemenea, ca fiecare părinte care trimite copilul la sală cu altcineva (bunici sau alți membri de familie) care nu au citit aceste informații, să se asigure că și aceștia cunosc aceste reguli importante. În plus, copiii trebuie și ei informați despre aceste reguli, pentru a le putea respecta. Vă mulțumim și ne bazăm pe implicarea dvs!

De asemenea, luminile din vestiare și din grupurile sanitare sunt AUTOMATE (comandate prin senzori de mișcare). Din acest motiv, nu se vor acționa manual butoanele, acestea fiind folosite numai în caz de avarie a unui senzor de mișcare. Atunci când sistemul automat de aprindere a luminilor funcționează corect, la acționarea manuală a comutatoarelor, acestea vor bloca circuitul pe „pornit” (menținând astfel în continuu lumina aprinsă)! De aceea, vă rugăm să NU acționați manual comutatoarele de lumină (sau dacă totuși l-ați acționat, asigurați-vă că la ieșirea din încăpere comutatorul este pe poziția ÎNCHIS, apăsat în SUS). Vă mulțumim pentru înțelegere!

DISPOZIŢII FINALE

CURSANŢII care se înscriu și participă la cursurile și antrenamentele organizate de CLUB, precum și la stagiile și seminarele acestuia, se obligă să respecte întrutotul regulamentele și statutele CLUBULUI si ale organizațiilor la care acesta este afiliat, acceptând condițiile impuse de aceste entități cu privire la participarea la cursurile lor, la conduita/eticheta din timpul antrenamentelor, precum și practicarea artelor marțiale și folosirea tehnicilor însușite pe parcursul acestora în afara dojo-ului.

Pentru evitarea accidentărilor, CURSANTUL se obligă să respecte cu strictețe indicațiile instructorilor pe parcursul antrenamentelor!

DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE: CURSANTUL (sau părintele/tutorele legal, în cazul minorului, pentru și în numele acestuia) declară pe propria răspundere că nu suferă de afecțiuni la coloană (ex. discopatii), boli de inimă, boli psihice, ale sistemului nervos sau de afecțiuni care implică riscuri pentru sănătate în cazul depunerii de efort fizic. Încălcarea acestui angajament exonerează CLUBUL/ACADEMIA de orice responsabilitate față de aceștia.

În plus, la începerea cursului, se vor depune obligatoriu în original ADEVERINȚA MEDICALĂ (cu mențiunea „apt pentru sport”) și CEREREA DE ÎNSCRIERE (completată și semnată). De asemenea, toți membrii Academiei ASR trebuie să reînnoiască anual adeverința medicală prin care certifică faptul că sunt apți pentru sport!

DESPRE COTIZAȚIE ȘI FRECVENTAREA CURSURILOR: În baza cotizației lunare plătite, membrul nu CUMPARĂ un serviciu (comercial), ci achită taxa de apartenență/adeziune la clubul nostru sportiv, având astfel dreptul de ACCES la anumite activități ale clubului (cum ar fi antrenamentele din cadrul unui curs/stil de arte marțiale), în limita și în măsura în care clubul organizează și planifică aceste activități. Astfel, membrul va putea participa la antrenamentele din cadrul cursului la care s-a înscris (cel mult 3 antrenamente săptămânale per curs sau stil), conform programului afișat de club, fără ca abonamentul plătit să fie calculat la un anumit număr minim de ore sau de antrenamente. Firește, Academia ASR face toate eforturile pentru ca antrenamentele să se desfășoare conform programului afișat online, pe cât posibil fără întreruperi (cu excepția sărbătorilor legale sau a evenimentelor anunțate). Uneori, însă, astfel de întreruperi pot surveni, în mod inopinat, din motive obiective. În aceste cazuri, se va încerca ajustarea programului, în măsura posibilităților, pentru ca efectele negative pentru cursanți să fie minime. Mai mult, atunci când este posibil, vom anunța o locație alternativă în care să se poată desfășura activitatea programată sau reprogramăm activitatea pentru o dată ulterioară (ex. în cazul seminarelor). Atunci când nici una dintre aceste variante nu este posibilă, suntem nevoiți să anulăm antrenamentele respective. Cu excepția seminarelor și evenimentelor individuale anulate (pentru care taxele de participare se returnează integral), orice alte anulări sau întreruperi sporadice, neprogramate, ale unor antrenamente curente nu oferă cursanților (membrilor) dreptul de a solicita rambursări, restituiri (parțiale sau totale) ale cotizației pe luna în curs sau alte despăgubiri de orice fel. Clubul va face toate demersurile necesare pentru evitarea acestor scenarii, pe cât posibil. În același timp, ne bazăm pe înțelegerea membrilor în rarele cazuri când aceste situații sunt imposibil de evitat. De asemenea, cotizațiile de membru deja efectuate nu se returnează.

POZE ȘI FILMĂRI: Toate persoanele care intră în Dojo (clădirea/spațiul PRIVAT deținut de CLUB, respectiv sala de antrenamente în care își desfășoară activitatea Academia), inclusiv părinții, rudele, prietenii sau însoțitorii cursanților, precum și orice vizitatori sau participanți la evenimente sau activități organizate de Academie sau în parteneriat cu aceasta (ex. antrenament, stagiu, seminar, tabără), acceptă necondiționat să acorde Academiei dreptul exclusiv şi nelimitat de a crea, procesa, edita, crea derivate, folosi în campanii de marketing, face publice (online sau offline), distribui şi/sau comercializa orice material foto, video sau audio-video propriu realizat în timpul acestor evenimente (antrenamente, seminare sau alte activităţi organizate) în care aceştia apar şi pot fi identificaţi, fără a putea cere compensaţii financiare sau orice alte pretenţii compensatorii (indiferent de natura lor). Totodată, Academia se obligă să nu manipuleze sau să modifice imaginile într-un mod dăunător imaginii personale a persoanei vizate. Academia are însă dreptul de a procesa materialele foto, audio și video, prin editare, adăugare de efecte de imagine sau/și sunet, de tranziție, ajustări uzuale pentru îmbunătățirea calității imaginilor – de exemplu: expunere, luminozitate, culori, alte proceduri de procesare foto și video – inclusiv eliminarea elementelor considerate perturbatoare sau inestetice, fără ca lista să fie limitativă. Important: niciodată nu se vor aduce atingere demnităţii sau altor drepturi fundamentale ale persoanei! Detalii pe această temă găsiți și în documentul „Termeni și Condiții”, la Articolul 9 - Politica datelor cu caracter personal.

Membrii Academiei ASR au obligația de a ne informa în scris, în termen de 10 zile, în cazul schimbării detaliilor de contact sau a datelor personale (din cartea de identitate).

În temeiul prezentului acord, consimți în ceea ce privește comunicarea electronică cu Academia și website-ul www.aikiseishin.ro, precum și condițiile referitoare la Servicii și Conținut. De asemenea, ești de acord că orice mijloc de comunicare electronică utilizat (website, email, SMS, WhatsApp) în relația cu tine satisface cerințele legale.

ACADEMIA poate schimba în orice moment Regulamentul, precum și termenii și condițiile generale. Noile condiții devin valabile în momentul în care au fost făcute publice (ex. pe website) și nu au caracter retroactiv.

Prezentul Regulament a fost actualizat în această formă la data de 20.03.2019. El este completat de documentul „Termeni și condiții” (https://www.aikiseishin.ro/termeni/) și de Statutul oficial al asociației.

Mai multe detalii aici: Termeni și condiții.